Care sunt obiectivele de marketing pentru marketingul pe Internet şi dacă această nouă abordare aduce un plus de eficienţă faţă de marketingul clasic?
Obiectivele deja discutate în capitolul 1 pot fi structurate în trei categorii :
a) comerţ prin reţaua Internet (implică toate componentele mixului de marketing);
68
b) promovare prin reţaua Internet (implică utilizarea pentru promovare a serviciilor Internet prezentate în capitolul 2);
c) informare, cercetare prin reţeaua Internet.

Paşii necesari pentru dezvoltarea strategiei de marketing pe Internet:
1. Identificarea problemei
2. Stabilirea obiectivelor
3. Stabilirea tipului de strategie
4. Integrarea în strategia generală
5. Alocarea resurselor
6. Executarea planului
7. Examinarea rezultatelor – măsurarea succesului

Dacă acestea au fost modalităţile practice de a măsura succesul, există însă şi indicatori ai eficienţei marketingului pe Internet:
♦ reacţiile consumatorului – formale şi informale (cercetare de marketing);
♦ accesul – cine face vizita, cât timp consultă, analiza numărului de accesări, identificarea sitului cu traficul cel mai intens, etc;
♦ activitate – semnăturile lăsate în cartea oaspeţilor, numărul de formulare completate ( o analiză a ceea ce face utilizatorul, acţiunile intrprinse de el);
♦ vânzările/ tranzacţiile – volumul lor;
♦ volumul valoric al serviciilor de publicitate prestate – cine cumpără reclama pe site-ul firmei , cât de mult plăteşte;
♦ atenţia acordată de către mass media – on -line şi off-line, reportaje, citări, articole;
♦ cereri de conexiuni încrucişate – cât de multe şi de la cine.

Gheorghe Orzan, Mihai Orzan-CYBERMARKETING, Editura Uranus,Bucuresti, 2004

savoarea vietii
Viata de zi cu zi, masini, fotbal, fete, baruri, cluburi, bancuri,stiri, comentarii,citate,music,movie,marketing, management, comunicare, negociere,etc