Secretul comunicarii eficiente este sa stim ca modul cum comunicam este mai important decat ce comunicam. Astfel, pentru a crea impactul maxim trebuie sa folosim o mare varietate de moduri de exprimare auxiliare vorbirii si scrisului (gesturi, tonalitati ale vocii, vocabular etc.). Cercetarile au dovedit ca vocea vorbitorului, tonul si infatisarea sa sunt responsabile pentru 93% din impactul pe care acesta il are asupra interlocutorilor, astfel:

Impactul vizual: 55%. Atitudinea, gesturile, gradul de contact al ochilor, comportarea in general contribuie la prima impresie pe care interlocutorii si-o fac despre noi. Dat fiind faptul ca miscarile si expresia fetei au un efect de opt ori mai puternic decat cuvintele pe care le folosim, trebuie sa le acordam atentie maxima.

Impactul vocal: 38%. Acelasi lucru spus cu diferite tonalitati ale vocii va fi interpretat in mod foarte diferit de audienta. Intrucat mai mult de o treime din impactul asupra celor care ne privesc si ne aud este dat de voce, trebuie sa ne asiguram ca vocea noastra exprima exact ceea ce vrem sa comunicam, ba chiar ca mareste efectul spuselor noastre.

Impactul verbal (textual): 7%. S-ar putea sa ne para, prin comparatie cu ceilalti doi factori care determina impactul asupra celor cu care comunicam, ca numai trebuie sa acordam mare atentie cuvintelor pe care le rostim. Si totusi, trebuie sa ne gandim ca atunci cand esuam pe plan vizual si vocal, mesajul ramane sa fie salvat de cuvinte.

Este clar, deci, ca pentru a transmite mesajele asa cum dorim si pentru ca ele sa fie pe deplin intelese, trebuie sa le insotim de gesturile, intonatia si accentuarile potrivite.

savoarea vietii
Viata de zi cu zi, masini, fotbal, fete, baruri, cluburi, bancuri,stiri, comentarii,citate,music,movie,marketing, management, comunicare, negociere,etc